Blog

Blog kimschrijft

Blog

Inspiratie, tips en handige weetjes

Een freelance copywriter zonder blog is als een schilder zonder verf. Op deze blog schrijf ik dan ook regelmatig iets neer. Over wat me bezighoudt, over mijn job, over mijn leven. Omdat ik het schrijven niet kan laten. En omdat ik overtuigd ben van de meerwaarde van goede content op het web. Leuk dat je even meeleest!

Op de hoogte blijven? Schrijf je hier in op de nieuwsbrief

schrijven op papier briefing

Zo maak je de perfecte briefing

Geen goede tekst, foto’s of website zonder een goede briefing. Maar wat is een briefing precies? En wat moet er allemaal in staan? Ontdek het in de gratis gids.
schrijven teksten website

Help, wat vertel ik op mijn website?

Als ondernemer is een website op vandaag een absolute must. Oké, maar wat moet daar dan precies op staan? Wat als je inspiratie je in de steek laat en het witte scherm je blijft aanstaren? Ik deel graag enkele gouden tips!
typemachine copywriter

Wat is een copywriter?

Copywriter, tekstschrijver, storyteller … Het heeft iets met schrijven, tekst en verhalen te maken. Maar wat is het nu precies?
Open boek kimschrijft

De 4 ingrediënten van een sterk verhaal

We houden allemaal van een goed verhaal. Zo eentje dat blijft hangen, waar je regelmatig aan terugdenkt en dat je vol vuur doorvertelt aan iedereen die het horen wil. Dankzij storytelling profiteert ook jouw business van de kracht van een sterk verhaal en vindt jouw ideale klant als vanzelf de weg.
seo kimschrijft

7 tips voor een website die scoort in Google

Je investeerde in een nieuwe website, technisch én grafisch een pareltje. Laat die klanten nu maar komen! Toch word je online niet gevonden en verschijn je in de zoekresultaten van Google pas op pagina 4 … Hoe krijg je meer, en vooral de juiste, bezoekers op je website?
stoefen kan ook op een sympathieke manier - kimschrijft

Waarom je als ondernemer moet stoefen

“Stoefen met jezelf, mag dat wel?” Het is een vraag die ik vaak krijg van klanten. Het antwoord is uiteraard volmondig “ja!”. Sterker nog, als ondernemer is stoefen een absolute must. Zolang je het op de juiste manier doet. Hoe? Dat vertel ik je in deze blog, aan de hand van 5 concrete tips.
Call-to-action: van actie naar conversie

8 tips voor een knaller van een call-to-action

Je hebt werk gemaakt van een goede online vindbaarheid, sterke content en een aanbod om duimen en vingers bij af te likken. Potentiële klanten vinden de weg naar je website. En nu? Hoe overtuig je ze om actie te ondernemen, om te converteren? Met de juiste call-to-action! Met deze 8 concrete tips schrijf je een call-to-action die werkt.
Doelgroepmarketing: wilde en rustige kastanjes

Doelgroepmarketing: wilde en rustige kastanjes

De herfst. Als je de sociale media mag geloven, is het voor heel wat mensen hét mooiste seizoen. De geuren en kleuren in het bos, schattige paddenstoelen die de kop opsteken, na een lange strandwandeling gezellig opwarmen bij een warme chocolademelk … Je zou er bijna lyrisch van worden. Persoonlijk vind ik de herfst maar niks. Bomen die troosteloos hun bladeren verliezen, korter wordende dagen, koude avonden waarop je weigert om (nu al!) de verwarming aan te steken en dus met een extra trui voor de tv zit te rillen. Donker, duister, dor. Echt niets voor mij. Geef mij maar de lente: voor het eerst in maanden terug met de blote voeten in het gras en uitkijken naar de eerste paasbloemen. De natuur wordt wakker uit z’n winterslaap. En ik ook …
Een nieuwe huisstijl: ready for the next level

Een nieuwe huisstijl: ready for the next level

Het is zoals de eerste dag waarop je met je nieuwe jas, waarvoor je maanden hebt gespaard, de straat op gaat. Niemand die het ziet, maar je voelt je fantastisch. Fier als een pauw en vol zelfvertrouwen stap je met opgeheven hoofd en stevige tred door de mensenmassa. Ergens diep vanbinnen hoop je zelfs dat iemand het ziet en je feliciteert met je excellente keuze. Want zo voelt het ook. Die nieuwe huisstijl, die zit je als gegoten!
To blog or not to blog

To blog or not to blog

Blogs: ze schieten als paddenstoelen uit de grond. Iedereen die iets te vertellen heeft, of daar toch zelf van overtuigd lijkt, voelt de onweerstaanbare drang om alles neer te schrijven in een blog. In het begin stond ik er wat sceptisch tegenover. Toch hebben ze allemaal iets gemeen: ze brengen verhalen uit de eerste hand. Recht uit het hart. Vaak als reactie op een gebeurtenis, iets uit de actualiteit of iets wat onverwacht het pad van de schrijver heeft gekruist. Met woorden als wapen. En laat woorden nu net datgene zijn waaraan ik mijn hart heb verloren.